Skissbloggen har gått i pension och jag tackar alla deltagare som varit med under dessa två åren!














måndag 1 juli 2013

Juli Skissutmaning!


Visst är det konstigt att på vintern masar sig tiden oftast fram men på sommaren går dagarna så fort att man knappt hinner med? Tänk att vi redan är framme i juli och många njuter av semester och högsommar. Jag försöker att ta vara på varje dag och njuta av tiden med min familj. Att bara vara i nuet och inte stressa på med allt kan ge massor av energi. Glöm inte att dokumentera de enkla sakerna i livet. Ta foton på sommarfrukosten ute i solen eller filmtajm i soffan när det regnar. Och såklart scrappar ni dem efter månadens skiss sedan! Varmt välkomna till skissutmaningen i juli!

I juli har jag en alldeles ny sponsor som jag med glädje presenterar för er! 


Annelie & Mians finns i en stor butik i Västerås. Vi har en butiksdel på 165 kvm och separat kursrum och kök där vi har olika aktiviteter som man kan läsa om på hemsidan.
Det är Annelie och Åsa som finns i butiken och som man kan träffa där, sedan har vi en jätte duktig DT/inspiratör som heter Linda.
Vi har mycket att välja på i butiken och vi fyller på i webshopen vartefter vi hinner.
Kommer ni och besöker oss så bjuder vi på kaffe/te - det är bara att hojta till om man är sugen :)
Vi kan naturligtvis inte ha allt men ofta kan vi ta hem om man säger till.
Bröllops inspiration har vi mycket av då det är väldigt många bröllop som det ska pysslas till lite extra med.
Kom gärna och besök oss och kan vi så hjälper vi gärna till.
Nytt kursprogram kommer också till hösten.
Trevlig sommar alla som vill vara med och tävla!
Vi ligger precis bredvid E18 vid avfart 135, sväng mot centrum ca 100 m vänster sida.
Gå in på vår blogg där du hittar Annelie o Lindas blogg.

Detta läckra priset skänker Annelie till den lyckliga vinnaren av juli skissen! Det är ett album kit till ett värde av cirka 500 kr! Tack snälla Anneli för det fina sponsor priset!
                              

Och så har jag ännu en härlig gästdesigner att presentera! Jag har haft ögonen på Marianne i många år och älskar hennes stil! Hon skapar i en skön mix av grunge och romantik som tilltalar mig massor! Så jag presenterar med stor glädje julis gäst designer - Marianne Ehlen!

                                      

Vem är du?
En tjej som snart skall fylla 49 år.
I mitt liv har jag 3 gudomliga änglar som har blivit 13 1/2, 10 1/2 & 9 år.
Är gift med fantastiska Uffe sedan 14 år tillbaka och tillsammans har vi ett hus på landet strax utanför Enköpings city.
Nu är jag studerande och heltidsanställd mamma :)
Startade butiken Mians scrap & design (-07),  förra året gick jag ihop med Annelies scrapbooking i Västerås. Årskiftet 12/13 sålde jag min del då jag kände att jag ville utvecklas på andra delar inom kreativitet. Nu pluggar jag webbdesign, illustrator mm och känner att jag hamnat helt rätt i mitt liv...

När och varför började du scrappa?
Jag har nog alltid scrappat fast jag inte vetat om det...
Sommaren 2006 hittade jag detta på tradera "Scrapbooking" och började kolla va det var.
Wow, det här var ju mitt liv och sedan dess har jag scrappat och pysslat galet mycket.
På somrarna blir det inte så mycket scrappat för då lever jag i min trädgård och är kreativ med mina små projekt som är allt från bygga jätte rabatter till spalje byggen mm
Älskar även att klippa gräsmattor och röja med motorsågar och sedan sitta och njuta när jag rensar ogräs i rabatterna jag snickrat ihop.

Vad betyder skapandet för dig?
Det har varit helt klart en reflektion på hela mitt liv, på mina goa änglars liv.
I och med att jag bara håller på med skapande med fotografier så har det blivit mycket minialbum där små berättelser och tankar har skrivits ner blandat med fotografier.
Det finns inget mer rogivande att titta på fotografier, titta på vad bilden visar, vilka känslor som finns...det är ett magiskt ögonblick då man sätter ihop en layout med papper, dekorationer och får en klar produkt som betyder så mycket för en själv!
Det är en stor gåva att få ha denna hobby !

Vilka är dina styrkor som scrappare?
?? men Ulrika, vilken fråga :)
Har egentligen ingen aning för jag är så himla allt-i-allo, jag gillar att pyssla med allt förutom korttillverkning.
Fast det kanske det som är styrkan, att jag är lite allt-möjligt-skapande-människa.

Har du några favoritfärger och produkter?
Rosa i olika nyanser och blått/grått är jag också svag för.
Då det gäller produkter så är det Prima Marketing, Bo bunny, Maja Design som jag framför allt mer än gärna skapar med.

Vad gillar du med att skapa efter skisser?
Det är himla trivsamt, oftast så håller jag mej verkligen till skissen, har lite svårt att vränga till dom alldeles för mycket med tanke på att det finns en viss logik med skissen så den är "jämn och fin".
Sedan är det ju toppen om man har en skapar svacka som jag har just nu, men å andra sidan så är det sommar och jag skapar mer ute just nu (dock utan skiss :)

Vill sedan skicka Sveriges största blombukett till Ulrika Lillblomman för ditt fina arbete med denna blogg som jag gärna besöker ofta!
Tack för att jag av alla människor fick den stora äran att få vara med här som en Gäst designer,  skissen är ju alldeles underbar som jag fick och det tog 3 sekunder så visste jag att resultatet skulle bli som detta..

Somriga Kramar till Alla kreativa människor!

Så här ser juni skissen ut! Hoppas att ni gillar den lika mycket som Marianne!

                                 

Och här kommer Mariannes sagolikt vackra tolkning!



                                 

                                 

                                 

                                 

Regler:
Du skapar antingen ett kort eller en layout efter skissen nedan. Eller en av varje om du blir jätteinspirerad! Även Digi är välkomna.
När du är klar lägger du upp den i din blogg och länkar bilden hit. Du måste länka till just det inlägget där du visar ditt nya alster och inte bara till din blogg. Klicka på din överskrift till det inlägget och kopiera av adressen. Detta är direktlänken till ditt alster. Använd den blå grodan här nedan.

Har du ingen blogg kan du maila ditt bidrag till: lillblommanskapar@gmail.com.

Du får vrida och vända på skissen, ta bort och lägga till men det skall synas att du utgått från skissen. Ditt alster skall också vara skapad just för detta tillfälle och endast till denna tävling.
Denna gången kommer Jag, Marianne och Annelies utse vinnaren. Juryns beslut kan inte överklagas. Du har till och med den 31/7 på dig att skapa och länka. Vinnarens alster publiceras första veckan i augusti, eller så fort vi hinner, här i bloggen. Det är ju semester tider så det kan bli något senare.



3 kommentarer:

  1. Ooohh!! Härlig skiss, och vilken UNDERBAR tolkning Mian gjort!! Härligt att se!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart fin LO efter skissen som bara ger mig mersmak:) Får verkligen försöka "hinna" med att scrappa lite mellan alla solstrålarna ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, tack!!
    Ja denna skiss var ju så härlig!
    Nu får vi hoppas att NI gör lite fina layouter/kort/alster
    så vi får riktigt svårt att välja :)

    SvaraRadera