Skissbloggen har gått i pension och jag tackar alla deltagare som varit med under dessa två åren!














fredag 1 mars 2013

Mars Skissutmaning!

Äntligen mars och våren kommer allt närmre! För mig innebär mars att både jag och min make fyller år, 1 och 2 mars ;), att min son blir 4,5 år på min födelsedag och att ljuset kommer tillbaka på allvar! Jag kan stå ut med vintern under julen men annars är det mest ett otyg, enligt mig. Så nu ser vi fram emot ljusare tider som också för oss scrappare innebär att det blir lättare att fota av våra alster.
Jag ser också fram emot ännu en fantastisk månad här i skissbloggen! Jag skämmer bort er lite med så härliga Sponsorer och Gäst Designers varje månad och mars är inget undantag :)
Jag har haft äran att få designa för månadens sponsor 2009-2012 så det är extra roligt att få presentera:

PION DESIGN!


Jenny på Pion Design berättar lite om företaget:
Pion Design är ett familjeägt företag lokaliserat utanför Luleå i Norrbotten. Vi designar mönsterpapper som andas romantik och vintage men ändå har sin unika och nyskapande särprägel. Pion Design grundades 2009 av Jenny Ericsson och har idag vuxit till ett internationellt företag med återförsäljare över hela världen.
På vår webbplats www.piondesign.se kan man titta på våra kollektioner, läsa mer om oss samt hitta våra återförsäljare.
Vi har även förmånen att samarbeta med ett otroligt talangfullt Design Team som skapar underbara alster med våra papper. Kika gärna in på vår blogg blog.piondesign.se eller på vår facebooksida för att inspireras.

Detta otroligt generösa priset kommer månadens lyckliga vinnare få hem i brevlådan! Pion Design skänker hela kollektionen av Alma´s Sewingroom i både 12x12 och 6x6! Stort Tack Pion Design!




Och nu till månadens Gäst Designer! Jag ger er ingen mindre än Camilla Ekman! Camilla skapar de mest fantastiska alstren vackert dekorerade med blommor. Precis som jag gillar! Hon har och har haft en rad spännande designuppdrag, nu senast som Gäst Designer hos Prima! Vill ni se mer av Camillas alster hittar ni hennes blogg här: http://camillaslillasida.blogspot.se/



Vem är du?
Jag är en nyfiken, vetgirig, ambitiös, vänlig och skrattig tjej i mina bästa år. Jag är gift med Lasse som jag har två barn tillsammans med – Julia och Filip. Vi bor i norra Skåne och tycker om att umgås med vänner och göra resor. När jag är ledig från mitt jobb som montessorilärare gillar jag att scrappa, läsa böcker och lyssna på musik.

När och varför började du scrappa?
En jul för några år sen fick jag en scrappad tändsticksask av en kompis. Jag blev nyfiken och började surfa på nätet. Dessutom har jag alltid gillat att fotografera. Så jag anmälde mig till en kurs för att komma igång och på den vägen är det.

Vad betyder skapandet för dig?
Skapandet är kreativitet och avkoppling för mig. Sen har jag genom skapandet mött människor både nära och långt borta som blivit mina vänner.

Vilka är dina styrkor som scrappare?
Jag tror att min styrka är att jag beundrar många olika stilar, inte bara den romantiska, och därmed lär mig nya saker hela tiden.

Har du några favoritfärger och produkter?
Favoritfärger byts ut hela tiden men produkter jag gillar är det jag använder helt enkelt, dvs. mönstrade papper, blommor, bling, resin figurer…

Vad gillar du med att skapa efter skisser?
Skisser är ett jätte enkelt och bra sätt att komma igång med en layout. Även om inte layouten blir exakt som skissen så har den inspirerat mig till att skapa något eget.

Skissen att tolka i mars:

Och här har ni Camillas fantastiska tolkning!






Tack Camilla för att du tolkat min skiss så vackert! Hoppas att ni alla blir lika inspirerad som jag!

Regler:
Du skapar antingen ett kort eller en layout efter skissen nedan. Eller en av varje om du blir jätteinspirerad! Även Digi är välkomna.
När du är klar lägger du upp den i din blogg och länkar bilden hit. Du måste länka till just det inlägget där du visar ditt nya alster och inte bara till din blogg. Klicka på din överskrift till det inlägget och kopiera av adressen. Detta är direktlänken till ditt alster.

Har du ingen blogg kan du maila ditt bidrag till: lillblommanskapar@gmail.com.

Du får vrida och vända på skissen, ta bort och lägga till men det skall synas att du utgått från skissen. Ditt alster skall också vara skapad just för detta tillfälle och endast till denna tävling.
Denna gången kommer Jag, Camilla, Theresa & Jenny på Pion Design utse vinnaren. Juryns beslut kan inte överklagas. Du har till och med den 31/3 på dig att skapa och länka. Vinnarens alster publiceras första veckan i april, eller så fort vi hinner, här i bloggen.

8 kommentarer:

  1. Stort grattis på födelsedagen! Hoppas den blir strålande vacker med allt gott du kan önska! :)

    SvaraRadera
  2. Men vilken underbar månad du har framför dej!

    Skissen var väl toppen najs!

    Kommer säkert att tillbringa några timmar med den...

    Kram

    SvaraRadera
  3. JättejätteJÄTTEfin skiss!! Verkligen helt i min stil :)

    Ska göra en LO också, om jag bara kan slita mig från kortmakeriet och dessutom leta upp ett passande foto...

    SvaraRadera
  4. Hei. Gratulerer med dalt du har å feire. Og det er så deilig når det går mot vår og de første solstrålene titter fram.
    Ha ei fin feiring.
    Nydelig tolkning av skissen din fra Camilla ♥
    Klem.

    SvaraRadera
  5. Men åh vilken fin skiss och tolkningen!!! <3 Lovely! Får föröka mig på den här skissen tror jag! :) Tack för fantastikt mkt inspirationsspridning här i bloggen!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott!
    Råkade kopiera fel länk till mitt kort så nummer 7 ska tas bort men jag kan tydligen inte göra det själv (Finns inget X på den) 8 är mitt bidrag.
    MVH och kramar//Yvonne

    SvaraRadera
  7. Wow vilken fin skiss (som alltid ;) och underbar tolkning av Camilla. Så roligt med många bidrag!

    SvaraRadera